Stěhování je jednou z nejméně příjemných záležitostí. Někdy ovšem není vyhnutí a každý musí minimálně několikrát za svůj život opustit svůj zavedený komfort a stereotyp a vydat se vstříc novým zážitkům, ale také komplikacím se sháněním do nového podnájmu, běhání po úřadech atd. Když člověk zvládne bezmála týdenní žonglování mezi prací, bydlením v napůl ve starém bytě a napůl v novém, přichází na řadu jedna z nejposlednějších záležitostí na zařízení. A to slušné internetové připojení.

 

Zvláště v dnešní době je potřeba internetu tak velká, internetové připojení je hned po elektrické energii druhá nejdůležitější inženýrská síť. Mnoho lidí by raději mělo jen studenou vodu a sporák napojen na plyn v bombě než nemít internet. Zvláště, pokud jej využíváte stejně jako já k práci. Rozhodl jsem se tedy sepsat mé peripetie s připojením nového bytu ke svatému grálu informací a zábavy dnešní doby.

 

NejTV

Můj dosavadní poskytovatel připojení. Vcelku slušný přístup k zákazníkům. Připojení bylo formou kabelového rozvodu a rychlost až 120 Mb. Ze začátku jsem byl hodně spokojen. Až do doby, kdy rychlost i stabilita internetu začala klesat. Množili se i časté výpadky, pričemž ten nejdelší trval více jak celý den. Rychlost postupem času klesla na polovinu. Několikrát jsem musel pohrozit i odstoupením od smlouvy z důvodu neplnění smluvních podmínek. Jednou jsem se s techniky více jak týden dohadoval o tom jestli jsem hlupák já nebo oni. Nacvičená hláška typu „Asi nemáte správně nakonfigurován router“ a „Možná máte v počítači vir“ ve mne vzbudila smíšené emoce a v jednu chvíli jsem nevěděl jestli se mám rozesmát nebo se technika zeptat zda mě má za imbecila. Zvítězila druhá možnost. Výsledek celé komedie – „Omlouváme se. Chyba byla opravdu na naší straně. Služby jsme vám opravili a připojení máte nyní i rychlejší…“

 

Jak šel čas, úspěšně jsem s touto společností přetrpěl více jak 2 roky. Nicméně šok nastal při rušení služeb. To, že nebylo možno přepojit můj internet na novou adresu ve stejném městě jsem ještě chápal. Bohužel zde nemají navedenu optiku. Logickým krokem pro mne bylo zrušení služeb. To, co jsem se dozvěděl mne ovšem doslova posadilo na zadek. Smlouvu prý mám ještě na rok a půl a pro zrušení je nutný přepis na jinou osobu či doplacení určité částky jako náhradu za zrušení připojení. Tedy okolo 3 tisíc korun… To vše po 2 letech od podpisu smlouvy. Dámy a pánové, v tomto článku rozeberu ještě několik společností. I když to bude možná podle mého popisu vypadat, že tyto společnosti jsou ještě horší, není tomu tak. Za tuto  „koncovku“, za kterou by se nemuseli stydět ani nebankovní společnosti nabízející půjčky, či mladíci pracující u OVB, hodnotím tuto společnost jako absolutně nejhoršího poskytovatele internetového připojení, jakého jsem kdy měl. V současné době se rozhoduji, zda přepíši internet na novou majitelku bytu, či podniknu právní kroky.

 

Vodafone

Takže si to nyní zrekapitulujme. Jsem bez připojení k internetu v novém bytě. Co teď? O zábavu se postará obstarožní televizor, který používám dvakrát do roka (MS v ledním hokeji a Mrazík ke štědrovečerní večeři) a zástup mozek vymýlajících pořadů. Bůh žehnej stanici Cool a několika stanicím dokumentárním. Jinak by mne už druhý den odváželi do nedaleké psychiatrické léčebny.

 

Co ale práce? Tu jsem musel řešit poněkud jinak. Wifi v mezidobí zajistily návštěvy přátel. Menší hledání na internetu iPhone s mobilním připojením. Tady se dostáváme k ostudnému přístupu mého mobilního operátora Vodafone. Bohužel se ale tento problém týká celého tria těchto mobilních molochů prolezlých byrokracií a mamonem.

 

Co se týče cen jejich připojení pro domácí použití, využívají jej asi jen lidé, kteří absolutně netuší kolik co stojí a je jim jedno že dají za lahev vody klidně i tisíc korun. Takže to nechávám stranou úplně. Největší problém ovšem je, že v době, kdy se tyto společnosti pyšní televizními reklamami za statisíce a předhánějí se v tom, kolik GB dat uživateli nabízejí, reálně dělají z uživatele absolutního tupce a oslíčku otřes se. Ano, samozřejmě si člověk může objednat mobilní internet, kde je FUP 40 GB. Co ovšem v reklamě neřeknou je to, že tento tarif stojí tisíce korun měsíčně.

 

Reálně tedy uživatel zaplatí desítky až stovky korun jen pro to, aby vyčerpal data během prvních pěti minut a poté mu bylo připojení omezeno. A to na 20kb. Rychlost internetu, u které vám při vyhledávání jízdních řádů ujede i poslední spoj. Kdy se jedna stránka načítá tak dlouho, že telefon odložíte stranou a říkáte si, že večer až bude trochu klid, tak se podíváte jestli se už načetla. V roce 2017 Vám naservírují FUP a čeští zákazící po lobotomii pomocí seriálů Ordinace a Ulice nepřemýšlejí a dále podporují tyto společnosti.

 

02

No jo. Dobře. Nouzové řešení by bylo, ale co dál. Potřebuji něco rychlého a stabilního… Pohled mi zůstane na telefonní zásuvce a zavzpomínám na staré časy u O2…

 

Vzpomínám, na ty jejich šílené ceny jako za pronájem levého křídla vily jejich majitele. Vzpomínám na neustálé nabídky na stovky jejich vesměs nepotřebných služeb, tarifů, paušálů a „výhodných cen“. Vzpomínám jak jen modem putoval 2 měsíce tam a zpět jen z toho důvodu, že jejich byrokratické mozky nemohli pochopit, že na trvalém bydlišti již nebydlím a že mají modem poslat tam a tam. Přičemž týden co týden pravidelně posílali modem na adresu trvalého bydliště… Z tohoto začarovaného kruhu mne zachránila jen známá pracující u pošty, která už pojala podezření, že u O2 pracuje parta seniorů s Alzheimerovou nemocí.

 

Tiše se zasměju a celé O2 i se zásuvkou telefonu pouštím z hlavy… Takový blázen nejsem 🙂

 

Wolfnet.cz

Nedávám na negativní recenze ostatních uživatel, známých a příbuzných a volám na 24/7 linku společnosti Wolfnet. Telefon zvedá přijemná paní, zjišťuje, že dle jejich informací mají na mé adrese zavedenu optiku a slibuje zapojení na středu. Aktivační poplatek je prý 150 korun, první platba internetu dopředu. Smlouvu na dva roky jsem odmítl s tím, že mi postačí smlouva na jeden rok i s poněkud vyššími měsíčními poplatky. Říkám si OK. Dobře. Není to tak strašné.

 

První zádrhel přišel již následující dny. Slečna na druhé straně telefonu oznamuje, že z důvodu exekuce bude stát aktivace 3 tisíce korun a mám se na pobočku dostavit. S otazníkem v hlavě o jaké exekuci to slečna mluví a lapajíc po dechu po vyslechnutí informací o navýšení aktivačního poplatku na více jak 15ti násobek paní potvrzuji, že na jejich místní pobočku zítra dorazím.

 

Celý večer jsem pak marně přemýšlel o čem to paní hovořila a napadlo mne, že možná nějaký nespokojený klient či konkurence nechali zapsat nepravdivé údaje do registru dlužníků aby mne poškodili. To mne ani netrápilo. Lidé jsou závistiví a často rádi škodí. Zarazilo mne spíše něco jiného. Neubránil jsem se pocitu, jako bych nebyl první člověk na kterého to zkoušejí. Navíc celá záležitost více jak domluva o zapojení internetu vypadala jako žádost o hypotéku. Nicméně internet jsem potřeboval co nejdříve, tak jsem si řekl „Drž tlamu, moc se neptej a budeš mít ve středu internet.“

 

Další podivné chování této společnosti nastalo když mi slečna operátorka zavolala, že se spletli, ale že v mé oblasti ještě optiku dostupnou nemají, že bude výhledově za půl roku a že mi mohou nabídnout horší tarif za úplně jinou cenu. Ještě jsem se zatím držel a pořád souhlasil. Při dalších hovorech, kdy mne bombardovali dotazy za přijedu do jedenácti hodin, zda přijedu do jedné hodiny atd jsem je poslal k šípku se slovy, že původně měla být cena aktivace úplně jiná, částka měla být zaplacena u mne doma a že mají určitou otevírací dobu tak dorazím až dorazím.

 

Následující den jsem dorazil na pobočku, kde na mne paní vybalila hlášku která vyzněla něco jako „Jste neplatič, zaplaťte tu 3 tisíce a nebo zmizte.“ Celý přístup mne tak zklamal a ponížil, že jsem měl sto chutí otočit se na patě a odejít pryč. Po dotazu zda ony 3 tisíce korun jsou brány jako vratná záloha mi bylo arogantně sděleno, že ne. V hlavě mi už bublaly sprosté výrazy které použiji, ale zachránilo mě jen to, že jsem buddhista a umím tak potlačit zlost. Říkal jsem si: „Klid. Jenom zaplať to výplné co chtějí a zítra máš internet a po starostech.“ Zaplatil jsem tedy 3 tisíce korun přičemž mi zrak utkvěl na informaci, že z důvodu EET je ke všem hotovostním platbám připočítán poplatek v řádech desítek korun. „To už by byl opravdu poslední hřebíček do rakve.“, říkal jsem si a divil se, co vše je tato společnost ochotna pro peníze udělat a porušit. Naštěstí zůstalo u třech tisíc korun.

 

Přišla středa. Den kdy mi měli konečně internet přijít zapojit. Přišli dva pánové a jak přišli, tak ihned odešli. Že prý se nemohou dostat na zamčenou půdu panelového domu ke svému zařízení. Za 5 dní nebyli schopni zajistit si přístup ke svému harwaru, ani dát vědět, že budou potřebovat nějaké klíče. Asi jako kdyby k vám na opravu pračky přišli pracovníci a chtěli půjčit nářadí a ještě odvézt domů. Asi takhle stupidně to vyznělo. S vidinou dalšího týdne a více čekání na připojení k internetu jsem si řekl „A dost.“ Zavolal jsem že tedy o jejich služby nemám zájem, že jsem už udělal ústupků dost mi bylo řečeno něco ve smyslu „Co čekám, vždyť jsem dlužník.“

 

Sauron.cz

Po všech těchto peripetiích jsem se rozhodl zavolat konkurenci a požádat o připojení k internetu je. Pán na telefonu mi sdělil, že se se mnou spojí technik. Na otázku „Jak dlouho bude trvat než mne připojí.“ Mi bylo sděleno, že mají bohužel tolik zakázek, že to vidí nejdříve za 7 dní. Smířen s osudem jsem souhlasil. Dvě minuty na to již volal technik, zda mám za půl hodiny čas. V němém úžasu jsem sdělil že čas mám. Pan technik dorazil načas, zjistil že bude potřeba jen natáhnout kabel do bytu a že jestli mám čas následující den.

 

V němém úžasu jsem zůstal podruhé ten den. Ptáte se v čem byl háček? V ničem. Pan technik opravdu dorazil v domluvený čas, vyvrtal díry ve zdi, natáhl kabel tak šikovně že jsem musel hledat kudy byl vůbec naveden, během čtvrt hodiny vše nakonfiguroval a připojil do mého osobního wifi routeru. Po informaci, že služby lze vypovědět kdykoliv (jen je potřeba zaplatit za celý měsíc) a mém zjištění, že internet běží stejně rychle jako bylo uvedeno v jejich nabídce jsem se tetelil radostí. Pan technik mi chtěl zřejmě přivodit infarkt, protože mi sdělil ještě jednu dodatečnou informaci. Prvních 7 dní je prý zdarma a budu tedy platit menší částku než byla domluvena. Původně jsem předpokládal že naopak budu muset doplácet ještě zbytek současného měsíce.

 

Peníze vložené za nedodané služby společnosti Wolfnet.cz jsem si vyzvedl hned v den zapojení služeb od společnosti Sauron. Naštěstí měli alespoň tu soudnost že bez řečí a dalších zbytečných komplikací vrátili celou částku. Budiž jim alespoň toto ke cti.

 

Po přečtení tohoto článku Vás možná napadá že jsem byl zaplacen společností Sauron abych napsal skvělou recenzi na jejich služby a zkritizoval konkurenci. Pravda je ovšem taková, že tuto recenzi jsem psal z pohledu obyčejného člověka – zákazníka. Aby si každý zájemce mohl přečíst ucelený souhrn mých zkušeností s těmito internetovými poskytovateli. Nicméně nemohl jsem nepochválit vynikající služby této poslední společnosti, kteří dělají čest své profesi a slovo „byrokracie“ je jim cizí. Jen tak dál. Neusněte na vavřínech.